Mt. Doom is goed te doen - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Wouter Sjerps - WaarBenJij.nu Mt. Doom is goed te doen - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Wouter Sjerps - WaarBenJij.nu

Mt. Doom is goed te doen

Door: wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

07 Maart 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Hoog tijd voor een update uit Nieuw-Zeeland! Het is hier zeer nice, wel iets kouder dan in Australie alleen. Uit het vliegtuig gestapt hebben we een hop-on hop-off bus geboekt (met een aanbieding die nog 1 uur duurde) om zowel het noorder als het zuidereiland te touren. Aangezien we van alle kanten gewaarschuwd werden dat in Auckland niets te doen was, zijn we op de 3de begonnen te reizen. De eerste stop was in Rotorua, een stadje vol met geothermische poelen waar het constant naar zwavel stinkt. Vanuit Rotorua hebben we ook white water rafting gedaan -erg vet- en de parken doorlopen. Daarna zijn we doorgereisd naar Taupo in het zuiden. Vandaag hebben we een fikse wandeling van 8 uur gedaan door een national park en de berg die gebruikt werd als set voor Mt. Doom in Lord of the Rings beklommen. We hadden niet de slimste hoek genomen, dus wel enige doodsangsten doorstaan maar we leven nog! Morgen gaan we weer door, naar Wellington.

• 07 Maart 2010 - 12:59

Cor:

Klinkt goed! Ik ben benieuwd naar de foto's en de touristische prullaria. We moeten even contact zoeken met Valentijn om de memory stick op te halen.
    Veel plezier verder!

• 07 Maart 2010 - 13:57

Yorick:

Iets kouder zegt ie! Het vriest hier nog steeds hoor! Maar het klinkt zoals gewoonlijk zeer nice, ik moet ook maar eens stevig na gaan denken over mijn own-mogelijkheden als ik straks in december klaar ben :D Succes met chillen verder!

• 07 Maart 2010 - 14:31

Jan:

Yo bro! Ben hier braaf mijn huiswerk aan het doen voor een cursus. Greetings and salutations!