In Shanghai II - Mist en Kou - Reisverslag uit Shanghai, China van Wouter Sjerps - WaarBenJij.nu In Shanghai II - Mist en Kou - Reisverslag uit Shanghai, China van Wouter Sjerps - WaarBenJij.nu

In Shanghai II - Mist en Kou

Door: wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

13 November 2009 | China, Shanghai

Hier een update uit Shanghai. In de tussentijd hebben we de stad uitgebreid verkend. Eergisteren stuitten we onderweg naar the People's Square op een demonstratie voor een regeringsgebouw voor ruimtelijke planning. Een kleine menigte stond daar met borden en scandeerden leuzen, politie was ruimschoots aanwezig en pakten uiteindelijk een paar mensen op, maar het bleef redelijk rustig. Bij the People's Square ligt ook het Shanghai Museum, met voornamelijk oude Chinese cultuurstukken. Toegang was gratis, en het was de moeite waard. Na het Shanghai Museum zijn we 's avonds naar Nanjing Road gegaan, een grote winkelstraat vol met neonlicht en gigantische brand stores.
Gisteren zijn we alleen naar het Museum of Science and Technology geweest, wederom een kolosaal gebouw. Het kwam neer op een soort Nemo kwadraat, vooral gericht op schoolkinderen met veel interactieve installaties.
Vandaag zouden we in eerste instantie naar de Bunt, een bocht in de Huangpu rivier die door Shanghai loopt gaan en dan aan de andere kant van de rivier de tv toren beklimmen. Maar aldaar aangekomen zagen we dat de boulevaard die langs de rivier loopt was afgesloten vanwege bouwwerkzaamheden en dat het zo mistig was dat de tv toren beklimmen weinig zin zou hebben. Toen hebben we maar gewandeld door the French Concession, een verzamelnaam voor twee wijken vol wooncomplexen en winkeltjes. Het was erg koud vandaag, dus truien aan en flink doorstappen. Het was erg leuk en al met al hebben we iets van vijf uur gelopen.

• 13 November 2009 - 14:05

Jan:

First! Blij om te zien dat je het leuk hebt Wouter. Groet aan Bret en straks aan Valentijn.

• 13 November 2009 - 14:07

Gulian:

Yo Wouter,

mooie dingen, heel veel plezier daar nog met de mannen van middelbare leeftijd met dubieuze motieven. Maar als ik je advies mag geven: hou het in het vervolg bij de Zweedse dames ;)

En pas je een beetje op Brett? Ook groeten aan Valentijn.

• 13 November 2009 - 14:54

Moira:

HEY wouter!!!!

WAt vet he! Ik hoorde echt van Lucas dat je zou gaan reizen, toen je waarschijnlijk al in het vliegtuig zat haha. Heb zelf nog steeds niks gehoord uit Dom. Rep. behalve dat het in Zuid-Amerikaans tempo gaat.... tsja. Ik ben iig heel benieuwd naar de rest. En foto's natuurlijk. FOTO'S! We willen foto's!

groetjes
    Moira

• 13 November 2009 - 15:30

Yorick:

En die Wouter maar denken, waarom reageert er niemand! Maar het was de censuur die hem de das om deed! Gelukkig kunnen we je nu hier weer volgen :D
    Het klinkt nog vet, en dat zal het wel blijven ook! Veel partyplezier nu en ik spreek u!

(en die Jan met z'n first, niemand wist van het bestaan van dit af :D)

• 13 November 2009 - 17:33

Oma Cis:

Geweldig, dat ik je volgen kan! Zo lijkt ver weg toch wat dichterbij! Bye!

• 13 November 2009 - 18:49

Cor & Cis:

Klinkt goed!
    Groeten uit de Ritz in Madrid.

• 13 November 2009 - 22:21

Lucas:

Ik heb nooit geweten van je meesterlijke schrijftalent :o F. Abrahams zal trots op je zijn ;) Vet dat het zo vet is!