In Shanghai III - De Vetste WC Ooit? - Reisverslag uit Shanghai, China van Wouter Sjerps - WaarBenJij.nu In Shanghai III - De Vetste WC Ooit? - Reisverslag uit Shanghai, China van Wouter Sjerps - WaarBenJij.nu

In Shanghai III - De Vetste WC Ooit?

Door: wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

15 November 2009 | China, Shanghai

De foto's zijn geupload! Ze staan bij het vorige reisverslag. Ik heb nu al 57 van de toegestane 60 fotos geupload, dus het merendeel haal ik er binnenkort weer van af. Gisteren zijn we naar de andere kant van de Huangpu gegaan om te kijken of we nu wel de tv toren in zouden gaan. Helaas waren de kaartjes om naar boven te gaan bizar duur, dus hebben we het maar niet gedaan (en het was nog steeds mistig/smogachtig). Wel hebben we daar in de buurt rondgelopen tussen de wolkenkrabbers en gebruik gemaakt van de vetste wc's ooit. Deze wondertjes van moderne technologie waren voorzien van
* zetelverwarming met vijf standen
* bidet met
- twee modi: normaal en comfortabel
- instelbare waterdruk (vijf standen)
- instelbare watertemperatuur (vijf standen)
- instelbare hoek van impact
* droger voor na het gebruik van bovengenoemd bidet (vijf windkrachtstanden)
Al dit moois werd bediend met een control panel ter grootte van een bijbel. Na gebruik werd het resultaat onder hoge druk weggevoerd. Natuurlijk lagen wij tijdens gebruik ernstig in de slappe lach, dus als tussentijds nog een Chinees in langsgekomen zal hij wel raar opgekeken hebben.
's Avonds hebben we met een paar gasten uit het hostel die hier studeren en ook nog eens Chinees spreken gekart. We moesten eerst met de overvolle bus en daarna langs een verlaten weg, maar we hebben het uiteindelijk gevonden en het was best wel vet. De karts waren 60 cc en het kon de crew niet schelen wat je er mee deed, dus dat was rammen geblazen, Brett en ik zitten nu onder de blauwe plekken. Na het karten zijn we uitgeweest, onder andere naar Babyface. Blijkbaar is dat the place to be in Shanghai maar toen wij er waren was het er nogal rustig. Toch hebben we het wel gezellig gehad en ontbeten bij de plaatselijke McDonalds.

• 15 November 2009 - 10:04

Marieke:

Ha Wouter,

Het spreekt voor zich dat ik je verslagen ademloos lees, in het bijzonder de informatie betreffende de sanitaire voorzieningen. Het macht me ook sehr Spaß om de foto's te zien. Ondanks de mannen met onreine beweegredenen ben ik onder de indruk en lichtelijk jaloers. Immers, ontbijt bij de McDonald's, wie wil dat niet?

Liefs,
    Dried Blood Mary
    (Mijn nieuwe piraten-alias)

• 15 November 2009 - 23:34

Cor & Cis:

Stoere verhalen! Mooie foto's. 60cc karts zijn niet mis.
    Ik heb de pica's gedownload, dus je mag ze indien nodig verversen. Ze zijn wel sterk gecomprimeerd: 50kb per pica. Ga je de originelen uploaden naar de server?
    Liefs

• 16 November 2009 - 11:02

Jan:

Als je bij de Chinese McDonalds eet, kan ik me voorstellen dat je zo'n turbotoilet nodig hebt. Ben jij in zo'n Maglev trein geweest?

Groetjes,
    Jan

• 17 November 2009 - 04:20

Wouter Sjerps:

@jan gisteren zijn we ook bij de mcd gewesst, en in plaats van de mckroket hebben ze iets wat het best omschreven kan worden als de mcvarkensreuzel met zoetzure saus
    @yorick in het uitgaansleven zijn er superveel buitenlanders en bijna geen chinezen helaas...