In Shanghai IV - Going Down - Reisverslag uit Shanghai, China van Wouter Sjerps - WaarBenJij.nu In Shanghai IV - Going Down - Reisverslag uit Shanghai, China van Wouter Sjerps - WaarBenJij.nu

In Shanghai IV - Going Down

Door: wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

17 November 2009 | China, Shanghai

Zo, alweer de laatste update uit Shanghai. Na een weekje chillen pakken we vanavond om 20:20 lokale tijd het vliegtuig naar Melbourne.
Vijftien november heb ik eindelijk mijn haar laten knippen! In een straat parallel aan de Nanjing Road liep ik langs een markt met onder andere levende kikkers en allerlei soorten eieren. Op een gegeven moment kwam ik langs een kapsalon dus ik dacht: nu of nooit, en ben naar binnen gegaan. Met handgebaren duidelijk gemaakt wat ik wou en het was gedaan! Verder heb ik uren gezocht naar een Engelse boekenwinkel, uiteindelijk met hulp van een Chinees meisje toch gevonden en The Great Gatsby van F. Scott Fitzgerald gekocht (de geleende God Is Not Great van Christopher Hitchens is uit). 's Avonds gingen in het hostel twee Chinezen op de vuist - een dronken tor en een soldaat, drie keer raden wie won. Gisteren zijn we in de stromende regen naar de Yuyuan Gardens geweest. Deze historische tuinen barsten uit hun voegen van de vijvertjes met karpers, stenen leeuwen, grillige boompjes, artistiek gesteente, tuinhuisjes en altaartjes. Er omheen lagen allerlei souvenirswinkels, gevestigd in gebouwen in Chineze stijl. Die avond zijn we met een Australier(!) en een Fin uit geweest. Alles zag er verlaten uit tot we een paar Amerikanen tegenkwamen die wel een adresje wisten - Soho. We besloten mee te gaan. Soho bleek een hippe tent te zijn waar je alleen entreegeld hoefde te betalen en dan gratis (sterk verdunde) drankjes kon halen (wel een kwartier tot half uur wachten tenzij je bij de bar bleef staan). De hele club zat vol Amerikanen die met hetzelfde cruiseschip de wereld rondreizen. Deze omhooggevallen Jocks en prinsesjes gingen vervolgens de hele avond lomp doen, met name tegen het personeel (vooral het jassen weer ophalen was een drama). Dit gegeven verbroederde ons groepje Europeanen/Australiers des te meer, dus het was weer een lange avond geworden.
Tot in Melbourne!

  • 17 November 2009 - 06:43

    Cor:

    Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's en benieuwd wie er model heeft gestaan voor je nieuwe coupe.
    Goede reis naar Melbourne!

  • 17 November 2009 - 11:29

    Moira:

    HAHA een Chinees kapsel dus! Want volgens mij hebben die allemaal hetzelfde haar. Fijne vlucht!

    gr. Moira

  • 17 November 2009 - 15:36

    Lucas:

    Damn wat een harde pok maak je allemaal mee! Ik mis alleen een foto van je neue kapsel?

  • 18 November 2009 - 21:28

    Jolene:

    Hey Wouter,

    Wat ben je aan een geweldige reis begonnen man! De foto's zien er super uit. Het lijkt wel alsof je een Bruce Lee film in bent gewandeld.
    De foto's van het hostel riepen bij mij ook weer herinneringen op. In Schotland zien ze er precies hetzelfde uit ;).
    Ben inderdaad ook wel benieuwd naar je kapsel. Of was het zo afschrikwekkend. Misschien nog een tip als je je foto's langer op internet wil laten staan. Maak even een accountje aan bij mijnalbum.nl. Gewoon de link in je verslag plakken en je kan een paar honderd foto's gratis kwijt.

    Ik blijf je volgen. Heel veel plezier!

    Groetjes Jolene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

australië (en azië)reis!

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2010

Chillen in Queenstown

07 Maart 2010

Mt. Doom is goed te doen

28 Februari 2010

Dag dag Australie!

09 Januari 2010

In Sydney!

05 Januari 2010

In Kiama - Surfen!
Wouter

Actief sinds 03 Nov. 2009
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 7144

Voorgaande reizen:

09 November 2009 - 15 Mei 2010

australië (en azië)reis!

Landen bezocht: